Oikeaa hetkeä odotellessa

Yksikään voileipä ei ole turvassa, kun keittiön pöydän alla vaanii kaksi opportunistia. Junon katseesta päätellen kumpaakaan kuonokasta ei ole ruokittu. Koskaan. Keppejä saavat järsittäväkseen jos niitäkään. Pieniä, kitkeriä keppejä.

2013-09-stellaharasek-juno-luna-12013-09-stellaharasek-juno-luna-2

No sandwich is safe on the kitchen table as long as there are two opportunists lurking under it. “Just remember, if we get caught, you’re deaf and I don’t speak human.”

Down, down, down

Tänään ilahdutti sänkyyn kannettu aamukahvi, ystävältä saadut silitykset ja Arcade Firen uusi kappale nimeltä Reflektor. Vinkeän videon on ohjannut yksi lempihenkilöistäni maan päällä, hollantilainen valokuvaajanero Anton Corbijn, jonka mustavalkoisten silmälasien läpi näkisin mielelläni enemmänkin tulkintoja todellisuudesta. Yhtyeen neljäs pitkäsoitto näkee päivänvalon lokakuun lopussa. Pysymme taajuudella.

Arcade Fire’s new video Reflektor is definitely worth your while if you happen to love everything Anton Corbijn does. Oh, the single is decent too. Love the lyrics: down, down, down. Don’t mess around. Our love is plastic, we’ll break it to bits. I want to break free, but will they break me?

More coming our way next month: the new LP will be out at the end of October.

Alkusyksyn suosikkiasioita

Ei sillä että laskisin, mutta juhannukseen on enää yhdeksän kuukautta. Välihuomiona vaan. Strategiani syksyntuloon sopeutumiseen on noudattanut tuttua kaavaa: kevyitä mutta lämpimiä neuleita, ohuita mutta muhkeita huiveja ja kenkiä joita voi käyttää ilman sukkia (niin kauan kuin voi). Wangin mielipuolisen makeat buutsit sujahtavat jalkaan niin helposti, ettei tarvitse olla edes hereillä kun lähtee päivän ensimmäiseen palaveriin. Niin, olen taas valvonut vähän liikaa ja neuvotellut melko olemattomalla menestyksellä maailmankaikkeuden kanssa vuorokauden tuntien määrästä. Kyllä se tästä, kirjoitan tätä sentään sängyssä, MacBook edessä, valkoviinilasi vieressä ja toisella puolella kaksi unelta tuoksuvaa mäyräkoiratyttöstä, jotka kipristelevät varpaitaan nukkuessaan.

Kuvissa jotain alkusyksyn suosikkiasioita. Ei välitetä silmäpusseista – keskitytään mieluummin vaikka silkkisuihkeeseen, joka tuo aamuihin huoletonta eleganssia, vaikka olisi kävellyt päin ovenkulmaa tähdätessään suihkuun, pukenut paidan väärinpäin ja huomannut sen vasta päivän kolmannessa tapaamisessa. Krhm.

2013-09-09-stellaharasek-12013-09-09-stellaharasek-22013-09-09-stellaharasek-3-stella2013-09-09-stellaharasek-42013-09-09-stellaharasek-52013-09-09-stellaharasek-62013-09-09-stellaharasek-72013-09-09-stellaharasek-82013-09-09-stellaharasek-92013-09-09-stellaharasek-10

It seems that all my fall favorites come in different shades of gray and fall into a carefree category of being easy to get on and even easier to pull off. After a summer spent in flip flops I’m simply not ready to deal with complicated concepts such as laces yet, so slip-on ankle booties from Alexander Wang will do for the meanwhile. I’d like to meet the person who invented elastic gores and buy him a beer.

Oh and I’m all for inner beauty, but a little lip gloss never hurts. My makeup philosophy for summer has been “less is more and none is even better” but I’m slowly trying to adapt back to the western civilization. Getting there. Any day now.

Drive us through the night

Perjantai, mikä kaunis sana korvissani! Pitkän viikon päätteeksi tarvitsen enemmän kuin mitään muuta jotain lempeää levylautaselle – tehtävää toimittakoon tänään Say Lou Lou.


SAY LOU LOU – JULIAN

A sparkling September

Takana hölmö ja hyödytön päivä, mutta ei takerruta siihen. Olen sentään pienten mäyräkoirien mielestä ansainnut tänään paikkani maailmassa tuomalla kotiin uusia puruluita. Toki olen myös oppinut elämästä monta arvokasta asiaa, kuten “valvominen aamuviiteen ei kannata, jos pitää nousta kahdeksalta” ja “älä tiputa puhelinta kokislasiin”. Tulipa kokeiltua sitäkin, ei tarvitse kokeilla toiste.

Mutta mutinoista muotiin: olen jatkanut pukeutumisessani samalla laiskalla linjalla kuin koko kesän tähänkin asti. Toisinsanoen yhdistellyt shortseja säästä riippuen sandaaleihin tai sopivasti potkittuihin buutseihin ja heittänyt päälle mustan tai harmaan t-paidan. Konjakinväriset nahkavyöt ja -laukut ovat saaneet toimittaa asusteiden tehtävää. Tosin tänään olin epätavallisen villi ja kiskoin jalkaan kimaltavat sukat – huh mitä hulluttelua, mitä seuraavaksi, värejä? Rento pellavaneule lämmittää harteita aamuisin, niistä on tullut yhtäkkiä syksyisen kirkkaita ja kirpeitä.

2013-09-stellaharasek-hernesaari-12013-09-stellaharasek-hernesaari-22013-09-stellaharasek-hernesaari-3

Black denim cutoffs stacked on top of a few inches of chunky footwear are pretty much all I’ve worn this summer. Just added a laid-back linen knit to keep me warm for the first chilly mornings of September. I’d love to call this “updating a favorite summer look for fall”, but I’m afraid it’s only me being lazy and refusing to dig out my jackets quite yet. Besides, I have no intention of giving up on summer as long as I can pull off bare legs without freezing my ass off.

Question of the day: is there anything a pair of sparkling socks can’t fix? If there is, I don’t want to know.

PHOTOS BY MIKKO RASILA

Dachshunds do it better

2013-09-stellaharasek-junothedog-12013-09-stellaharasek-junothedog-22013-09-stellaharasek-junothedog-3

I think she’s plotting to start a revolution from my bed.
Any day now.
But first, a nap.

30 songs for dancing in the rain

Uskottava se on: syksy on tullut taas yhdessä yössä. Lauantaina maleksin vielä t-paidassa ja farkkushortseissa elokuun viimeisen iltapäivän lempeässä paahteessa, sunnuntaihin mennessä lämpömittarin lukemat olivat pudonneet niin alas että teki mieli pukeutua peittoon. Ensi kerralla teen sen. Olen varma, että kaikki vaan odottavat, että joku on tarpeeksi epätoivoinen nero tehdäkseen sen ensin. Ei hätää, minä voin olla untuvaan kääriytynyt supersankarinne.

Tänään olen pääasiallisesti keskittynyt selviytymään siitä että on maanantai, ja salaisesti toivonut, että sataisi. Sateessa voi sentään kuvitella olevansa kohtalokas nainen elokuvassa, jossa hallitsematon äkkirakastuminen odottaa minkä tahansa kadunkulman takana. Harmaassa ankeudessa sen sijaan ei ole mitään elokuvallista. Taidan määrätä itselleni b-luokan elokuvan ja ison lasin punaviiniä, mutta sitä ennen minulla on teille jotain, nimittäin uusi soittolista iloksi ja inspiraatioksi alkusyksyyn. Toivottavasti tykkäätte siitä yhtä paljon kuin minä. Jos ette, tehkää itse parempi – ja lähettäkää minulle linkki!

2013-09-stellaharasek-sundaysky

It’s true: fall can begin overnight. I spent the last day of August – a perfectly sunny Saturday – in a t-shirt and denim cutoffs. By Sunday it was so chilly I felt like going out wrapped up in a blanket. Next time I will. I think everyone’s just waiting around for someone daft enough to be the first. Don’t worry, I can be your hero. Who needs self-respect anyway.

Today I’ve mostly been coping with the fact it’s Monday and secretly hoping for rain (I prefer a good shower over dim grayness any day) but the clouds hanging above the city seem to be too depressed to bother. Might be a good time to prescribe myself a bad movie (you know the kind, so lousy you just have to love it) and a large glass of red wine. But before that I’ll get to the actual point of this post: I have a new fall playlist for you. I hope you like as much as I do. If you don’t, send me a better one and I’ll be happy to give it a shot.

playplayplay

Tie, tie my darling

Syyskuun ensimmäinen – jyrisevällä ukkosella ja kaatosateella alkanut sunnuntai – on enemmän kuin passeli päivä gTIEn Mayhem-malliston raukeaa valoa tulvivien kuvien maailmanensi-illalle. Mayhem on naistenmallisto, joka sisältää pieninä sarjoina tehtyjä, usein uniikkeja mustasta nahkasta ja hopeasta valmistettuja asusteita ja koruja. Suunnittelijanero Jenni Ahtiainen pyysi kameran eteen minut ja miehen nimeltä Joni. Hullu idea, jolle oli pakko sanoa kyllä. Mitä sanotte, kannattiko?

2013-08-gtie-mayhem-012013-08-gtie-mayhem-022013-08-gtie-mayhem-032013-08-gtie-mayhem-042013-08-gtie-mayhem-05

gTIE – Mayhem. Designed by Jenni Ahtiainen. Photos by Mikko Rasila. Hair & makeup by Sumi Moreno & Marko Mäkinen from Dandy. Special thanks to Label.m.

gTIE is a groundbreaking neckwear line that is to set the bar in men’s accessories and to give more edge and attitude to the urban woman. Taking over Finland, next stop Los Angeles. These photos are for Mayhem, a gTIE collection of unique women accessories made of black leather and silver.

A beginning of something sweet

Hei kaunokaiset, tervetuloa. Luulitteko, että lakkaisin kutsumasta teitä kaunokaisiksi uuden osoitteen myötä? NEVER. Kiitos, kun olette täällä. Kaikki tämä humalluttava vapaus ja tyhjän paperiarkin valkoisuus! Tunne on sama kuin uudessa asunnossa ennen kuin huonekalut ovat löytäneet paikkansa tyhjissä huoneissa ja ensimmäinen taulu naulattu seinään. En ole vielä ihan varma mitä kaikkea on luvassa – ainakin juttuja tärkeistä asioista kuten musiikista, kahvista, kengistä, kirjoista ja pienistä koirista. Jääkää langoille, katsotaan kuinka käy. Blogi löytyy sekä Blogilistalta, Bloglovin’ista että Facebookista. Sana on vapaa, kommenttiloota on teidän.

Hello, you! Welcome to a scatterbrained scrapbook of everything important such as music, coffee, shoes, books, going out, staying in, little dogs, summer storms, writing, finding the perfect pair of jeans, photography, getting more sleep and traveling to real and fictional locations. Don’t be a stranger – hook up on Bloglovin’ and Facebook and leave a note, when you stop by.

This is a fresh start. Thank you for following.